today's wisdom

"we are being fooled all the time, by people who have an interest in fooling us and the means and resources to do so"

dinsdag 28 april 2009

"Jeder Mensch ist ein Künstler"

Bovenstaande uitspraak wordt aan de Duitse kunstenaar (ex-piloot, ooit boven Rusland neergeschoten) Joseph Beuys toegeschreven. In feite nuanceerde Beuys zijn uitspraak in belangrijke mate. 'Je kunt het proces niet zomaar laten lopen', zei hij, 'dan krijg je niets anders dan een psychogram van een ziektebeeld'.

Je kunt in ieder geval altijd kunst imiteren. Zelfs ik kan dat. Kijk maar eens naar deze foto, die ik in 1998 of daaromtrent maakte van de Duitse zangeres Susi Kemmer (aka Sui of me and the white tiger), die nogal 'geïnspireerd' is door Man Ray. De foto bedoel ik, niet de zangeres.



Hiermee is nog niet bepaald wat precies mijn ziektebeeld is. Joseph Beuys had daar vast een mening over gehad, maar het is te laat om het te vragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten