today's wisdom

"we are being fooled all the time, by people who have an interest in fooling us and the means and resources to do so"

zaterdag 16 mei 2009

Nou dat weer

Sinds ik via de stemwijzer vernam dat ik op de 'newropeans' moest gaan stemmen, zit ik constant met een liedje van Ultravox in m'n hoofd. Het komt van het album Vienna, dat zowel als album als single een grote hit was in 1980. Ik weet nog dat ik het album voor het eerst hoorde, op een dinsdagavond op Hilversum 3. Volgens mij had de VPRO daar een programma met wat we nu indy muziek zouden noemen. Toen misschien new wave, of post-punk, ik weet het niet meer.

Anyhow, leuk liedje. Die gitaar doet het goed als ritme-instrument, goed refrein, goeie tekst, prachtige middle part met een Edge-achtige lead gitaar (kwinten en kwarten spelen) en die piano in het outro vind ik eigenlijk ook wel wat hebben. Ja, leuk ding!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten